donderdag 29 juli 2010

Twee stappen voorwaarts, een stap terug

Maandag jl. schreef ik al. Elke dag een beetje beter, maar wel twee stappen vooruit, een terug. Overigens al begin vorige eeuw een mooi voorbeeld, dat men (Rosa Luxemburg. V.I. Lenin) toen al wist. Je moet eerst aangesloten zijn om te kunnen leiden. Belangrijkste les voor adviseurs. Maar daar wil ik het u niet over hebben.

Maandag heb ik ook door schade en schande moeten ervaren, geen rekening houden met het gegeven dat de operaties zwaar waren, je moet het direct bezuren. Aan de vooravond van de eerste operatie zei de thorax chirurg blijmoedig. Je zult zien na de operatie is van je conditie 0 (nul) over. En na twee manden zul je denken ik ben weer helemaal het mannetje, terwijl als je dan weer twee maanden verder bent je zult zien dat het na twee maanden nog geen 50% was. En ik maar denken LmL (Laat maar Lullen) Cruijff zat ook na twee weken bij Barcelona weer als trainer op de bank.

Dus maandag eerst naar de huisarts, vervolgens naar het ziekenhuis (overigens de bloedwaarden als kalium en glucose waren okee) en toen naar Den Bosch. Lekker lunchen en vervolgens rondje Den Bosch lopen naar de AMac store. Op weg om een van de twee cadeautjes te kopen, die ik mezelf had toebedacht (dat verandert nooit, na lijden komt altijd verwennen en dat is iets moois kopen). Heb me een IPad aangeschaft, tenminste ik sta op de wachtlijst voor levering (lijkt de gezondheidszorg wel). Je komt de store binnen, er liggen drie apparaten, met allerhande mensen er omheen die er lekker aan zitten te friemelen (het is echt een heel tactiel apparaatje!) en met van de grote 'hebben, hebben' ogen rondkijken. Dat werkt aanstekelijk, want het is een prachtig apparaat. Dus ook ikke 'hebben, hebben'.

's Avonds thuis kan ik geen pap meer zeggen en ook de de hele dinsdag is aan mij voorbijgegaan op een manier dat ik denk, ben ik blij dat die weer aan me voorbij is gegaan. Alles doet zeer, heb geen lucht, en het herstel lijkt eindeloos ver weg.

Woensdagavond hebben een aantal oude vrienden een etentje voor me georganiseerd in Nijmegen. 17.30 uur beginnen en niet te laat maken is het devies. De hele dag mijzelf ijselijk rustig gehouden, middagdutje in de hangmat en zie daar het werkte. Ik had een prima avond. Lekker eten, goed gezelschap, veel oude Nijmeegse studenten en andere koeien en om 22.15 uur naar huis zonder volledig uitgeput te zijn. Hoera hij leert!
Slapen wil nog niet echt lekker. Ook deze nacht een uur of drie op, boekje lezen en ja ja een Wijtz rapport reviewen.

Maar vandaag de inspanning van gisteren niet hoeven bezuren. Dus elke dag een beetje beter.
Basta, wordt vervolgd.

Groet, Jerry.

1 opmerking:

  1. Hoi Jerry,

    Goed nieuws: langzaam maar zeker. Het eerste is niets voor jou maar volgens mij zet jij dit gewoon om in een uitdaging dus eigenlijk toch weer wel.
    Ik ga je van de week even bellen. En die iPad is goeie actie: heb de mijne al een paar weken: fantastisch mooi ding.

    Groeten, Bart

    BeantwoordenVerwijderen